Första kvällen - 8 mars 2011


När vi installerat oss på rummen och duschat o lite sådär kände vi att det var dags för lite mat.

Det hade börjat regna igen så vi bestämde oss för att bara springa över till grannhotellet, där vi från början ville bo. Efter all tråkig flygplansmat slog vi på stort och började med vitlöksbröd, sen fortsatte vi med två olika thairätter. Jag och mamma åt min favorit, kycklingspett med jordnötsås och Benny & Tim tog friterade räkor med sötsur sås. Tillsist avslutade jag och Tim med varsin efterlängtad fruitshake. Så gott med thaimat! Minns inte riktigt, men jag tror vi betalde runt 900 bath (ca 200 svkr) för hela kalaset.

Väntar på maten på Walkers Inn


Gott med riktig mat!


Det är lite tråkigt att det har regnat... Förra året hade vi inte regn en ända dag på 3 veckor och nu börjar  det med att regna.. Men visst, sålänge det bara är på kvällen är det ju inte hela världen.

I alla fall, när vi ätit färdigt hade det slutat regna och vi gick ut en sväng på "stan". Här är, precis som överallt, en massa affärer med samma skit i alla. Men det är ändå rätt kul att gå och kolla. Jag köpte ingenting men dom andra köpte ett varsitt par solglasögon.

Benny redo för en dag på havet. Hatt och fiskegrejor!


Vi kom väl tillbaka till hoteller vid halv 10 på kvällen och då gick jag direkt och la mig. Sjukt trött efter 24 timmars resande med bara några få timmars sömn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min lilla resedagbok!

Jag heter Linn och är en 20-årig glad tjej från Halmstad som älskar att resa!

Drömmer om att en dag göra en jorden-runt-resa och/eller bo utomlands en del av mitt liv...

Här i bloggen kan ni läsa om mina tidigare resor till Thailand 2009 & 2010 samt följa med mig på min nuvarande resa!



RSS 2.0