Khao Lak - 9 mars 2011


Imorse vaknade jag halv 8 av att mamma knackade på dörren. Vi hade bestämt att vi skulle träffas halv 9 för frukost så jag fattade ingenting och hon fattade inte varför vi fortfarande låg och sov. hahah. Dom hade ställt fram sin klocka 7 timmar istället för 6 så dom var en timme före i tiden.

Frukosttime


När vi kom ut var det jättemulet och grått och tråkigt men vi bestämde oss ändå för att gå ner till stranden. När vi kom ner såg det ungefär ut som Mellbystrand. Allt var bara grått och tråkigt och mamma och Benny blev väl inte direkt imponerade av Thailand. haha.

Grått och tråkigt!


Nang Thong Beach



Men efter nån timme började det klarna upp mer och mer och allting blev helt underbart, precis som Thailand är!  Nere på stranden här i Nang Tong har dom inga solstolar så man fick ligga på sin handduk i sanden. Tur att det var så monligt som det var annars hade man ju dött utan parasoll.
Vid 14-tiden bestämmde vi oss för att gå från stranden för att vi inte ville bränna oss. Det blev lunch på ett steakhouse, en varsinn ostbaguette och en dricka för typ 50 svkr var. Lika dyrt som hela middagen igår...

Nang Thong Beach



Mamma tar sitt första dopp i havet på typ 100 år...



Såhär såg himlen ut på ena och hållet, och såhär såg den ut om man kollade åt andra hållet...



Jag & Mamma påväg ner i vattnet


Efter lunchen gick vi till Walkers Inn för att fråga han som ägde det, en trevlig man från england, om han visste nått bra vattenfall och hur man kunde ta sig dit på egen hand... Vi pratade lite och sen erbjöd han sig att köra oss dit och så fick det bli.

Vi åkte typ 1 mil sen stannade  han så fick vi gå igenom djungeln upp för en låååång brant backe och sen lite hit och dit och ännu mera upp på en lerig stig. Sjukt jobbigt! Själva fallet var  väl inte världens märkvärdigaste precis, men det var ju såklart fint. Dock hade vi bara en halvtimme på oss så vi hann typ bara dit sen fick vi gå tillbaka igen. Lite tråkigt. Man skulle haft lite mer tid på sig så man hade hunnit utforska och kolla lite, då kankse det hade varit lite mer upplevelse.

Påväg genom djungeln till vattenfallet


Benny halkade efter lite och fick springa i fatt oss. Sen höll han på att dö....



Vackert





Påväg hem igen såg vi att det var marknad i grannbyn Bang Niang så när vi kom tillbaka bestämde jag och Tim oss för att åka tillbaka dit. Mycket att kolla på! Jag köpte ett linne, solglasögon och lite kryddor. Tim köpte också ett linne och en vattentät väska.

Marknad



Precis innan vi skulle hem köpte vi lite mat på marknaden. Grillad majs och kyckling för typ 10 kr. Och gott var det! När vi väntade på maten började det ÖSREGNA, jag blev helt genomblöt på typ 30 sekunder. Sjukt så mycket det kan regna alltså!

Efter vi duschat och sådär gick vi över till Walkers Inn som vanligt där vi hängde resten av kvällen. Om det är nån som ska åka till Khao Lak kan jag verkligen rekomendera det stället. Billigt, mysigt och supergo personal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min lilla resedagbok!

Jag heter Linn och är en 20-årig glad tjej från Halmstad som älskar att resa!

Drömmer om att en dag göra en jorden-runt-resa och/eller bo utomlands en del av mitt liv...

Här i bloggen kan ni läsa om mina tidigare resor till Thailand 2009 & 2010 samt följa med mig på min nuvarande resa!



RSS 2.0