Resan - 7-8 mars 2011


Vi flög hit med Qatar Arwaiys som sägs vara ett av världens lyxigaste flygbolag... Så vet jag inte riktigt om jag skulle beskriva det, men det var ju hundra gånger bättre än förra året då vi åkte mer aeroflot i alla fall. Och vi betalade bara 500 kr mer, så det var det ju värt! På planet fanns över 100 filmer, serier, musik och spel att underhålla sig med så resan gick ganksa fort. Efter 6 timmar mellanlandade vi i Doha där vi fick vänta ca 1 timme. 



Törstiga som vi var bestämde vi oss för att köpa en varsin vatten medans vi väntade. 670 bath ville han ha för 4 vatten, som här i thailand kanske totalt skulle gå på 60 bath. SJUKT! 

Mamma & Benny och det dyyyyra vattnet i Doha


Jag hade kul på flyget....



Doha by night


Efter ytterligare 6 timmar på planet landade vi äntligen i Bangkok. Flygplatsen var lika stor som jag kom ihåg men allting gick smidigt och lite mer än två timmar efter vi landat satt  vi på ett nytt plan påväg till Phuket. Vi flög med Thai Air, det tog ca 1 timme och kostade lite mer än 500  kr per person.

När vi landade på Phuket möttes vi av REGN!!! Så typiskt! Men det varade inte så länge så när  vi kom ut från flygplatsen hade det slutat igen och vi fick äntligen känna den underbara thailändska värmen! Man blir lika chockad varje gång över hur varmt det verkligen är.

Väntar på bagaget


Men vi hann bara njuta 5 minuter innan det var dags att hoppa in i en taxi som skulle ta oss vidare till Khao Lak som ligger norr om Phuket, ca 8 mil från Phuket Airport och för det fick vi betala 500 svkr för 4 personer.  Mamma som är här första gången var inte riktigt beredd på hur galen trafiken är här så hon blev påkörd. Haha nä jag skoja bara! Kul skämt va? Nej men hon var livrädd hela resan och när vi väl kom fram till hotellet sa hon att hon skulle stanna där resten av resan, för hon tänkte minnsan inte sätta sig i nån mer bil.

Vi hade inte bokat nått hotell hemmifrån utan bara kollat ut lite olika billiga enkla alternativ, så vi bestämde oss för att åka till det första och kolla. Walkers inn. När vi kom dit visade det sig att dom bara hade ledigt för en natt och vi ville stanna tre... Eftersom mamma vägrade åka mer taxi bestämde vi oss för att bo på grannhotellet.

Så här bor vi nu, på Phulay Guesthouse i Nang Thong Beach i Khao Lak. Inte världens lyxigaste boende precis men vi har AC, varmvattendusch och tv. Det räcker för mig! Man sover ju bara här typ... För detta betalar vi 122 kr natten för två personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Välkommen till min lilla resedagbok!

Jag heter Linn och är en 20-årig glad tjej från Halmstad som älskar att resa!

Drömmer om att en dag göra en jorden-runt-resa och/eller bo utomlands en del av mitt liv...

Här i bloggen kan ni läsa om mina tidigare resor till Thailand 2009 & 2010 samt följa med mig på min nuvarande resa!



RSS 2.0